2013. január 3., csütörtök

Mellény, kendők és társai - évkezdő gondolatok

Végre elkészültem a mellényemmel. Harmadik nekifutásra lett ilyen, saját kútfő alapján. Nem mondanám, hogy túlságosan elégedett lennék vele, de ez már így marad.Turis fonalból készült. Sikerült egy 25 dkg-s gombolyagos középvastag, jó puha fonalat találnom. A kék betét és szegély kb. 5 dkg, ami a fonalfalóba beszámít.


Ez pedig egy kép a nemrég beszerzett kötős könyveimről, újságjaimról.
Sajnos 2012-ben igencsak elhanyagoltam a keresztszemezést, a blogomat meg főleg. Próbálkozom, hátha az idén aktívabb leszek mindkét téren.

Az év utolsó napjaiban viszont még kötögettem és horgoltam is. A keresztlányom részére készült egy kék kendő. Sandra Alice Ravelryn megtalálható Snowflakes and flowers minta alapján kötöttem.
Fonal: Red Heart - Soft Mohair 00005 árnyalat, felhasználás: 1,5 gombolyag=kb. 75 g, ami a fonalfalásomba beszámítható.
 Saját részre pedig készítettem egy horgolt sapiból, ujjatlan csipkekesztyűből és kötött csipkekendőből álló szettet turis fonalból. A sapi Ravelry-s ötletgyűjtés alapján, de végül saját elgondolással készült.
 Az ujjatlan kézmelegítő a Barka horgolóiskoljának  leckéje alapján, Annás leírása alapján készült.
 A kendőt pedig a Ravelryről is elérhető, Knitting daily free minta alapján kötöttem. Fura,  mert eddig csak vékony fonalból kötöttem kendőt, ez viszont már inkább középvastag volt, de sokkal jobban élveztem a kötését és gyorsabban is haladtam. Azon is csodálkoztam, hogy könnyen boldogultam az angol jelmagyarázatos mintával (lehet, hogy félreértettem valamit, és ezért ment volna ilyen jól?).


 Arra való tekintettel, hogy még benne vagyok a 8 napban, ezúton is kívánok minden kedves erre tévedőnek:
Nagyon Boldog Új Évet!!!

3 megjegyzés:

Palkó írta...

Legyen Neked is nagyon boldog és egészségben megélt, örömteli pillanatokban gazdag ez az új év!
Szépeket készítettél! :)

LAndi72 írta...

Köszi szépen!

agnesordog írta...

Nagyon szépek, a kötött, horgolt dolgaid :-)
BUÉK

Fiaim

Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Kids birthday Ticker
Daisypath Anniversary tickers